First results of an educational research: Rural Sociology in university colleges of agriculture
Main Article Content
Abstract
In this article, the authors present the first results of the research project: "Current challenges of Rural Sociology: Tensions in the teaching and learning processes in the training of agricultural engineers". The study is based on the analysis of the study programs in the curriculum spaces of Rural Sociology in the Agricultural Engineering courses of study offered by public national universities with a socio-productive profile similar to that of the College of Agricultural Sciences of the National University of Rosario. The analysis is the first stage of the methodological design proposed in the project. The article presents the axes of analysis used to systematize the information obtained and the first conclusions.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de primera publicación del trabajo bajo una licencia Creative Commons (BY-NC-ND) que permite a otros compartir con un reconocimiento de la autoría y de la publicación inicial en esta revista.
Los autores están autorizados a realizar contratos adicionales por separado para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en esta revista.
Se permite a los autores difundir sus trabajos electrónicamente.
References
ACHILLI, E. (2002). Investigación y formación docente. Interrogantes sobre la educación pública. III Encuentro Nacional de Docentes que hacen Investigación Educativa, abril 2002, Santa Fe.
BOURDIEU, P. (2000). Los usos sociales de la ciencia. Buenos Aires, Ediciones Nueva Visión.
BROVELLI, M. (2009) El currículum universitario y el enfoque de competencias. Revista de la Escuela de Ciencias de la Educación, 04:27-44
FELDMAN, D. (2015). Para definir el contenido. Notas y variaciones sobre el tema en la universidad. Trayectorias Universitarias, 1:20-27
LITWIN E. (2006). El currículo universitario: perspectivas teóricas y metodológicas para el análisis y el cambio. Revista Educación y Pedagogía, 18 (46), 25-31.
LÓPEZ, A. y FARFÁN, P.E. (2006). La investigación educativa como base de la nueva educación. Congreso Estatal de Investigación Educativa: Actualidad, Prospectiva y Retos, diciembre 2006.
SAUTU, R; DALLE, P; ELBERT, R; BONIOLO, P. (2005). Manual de metodología: construcción del marco teórico, formulación de los objetivos y elección de la metodología. Buenos Aires: Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales (CLACSO).